dag 1 en 2 - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Kim Coolen - WaarBenJij.nu dag 1 en 2 - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Kim Coolen - WaarBenJij.nu

dag 1 en 2

Door: Kim Coolen

Blijf op de hoogte en volg Kim

13 Mei 2014 | Zweden, Stockholm

Goeiemorgen groep 5/6A,

Zondag zijn we rond 12.15 aangekomen in Stockholm.
We zijn met de bus naar de jeugdherberg gereden.
Daar werden we verdeeld over de kamers.
Samen met drie andere meiden slaap ik op een kamer met 2 stapelbedden. Ik slaap in een van de onderste bedden. Het is een gezellige kamer!
Nadat we onze koffers uitgepakt hadden, zijn we met de metro (want die heeft het hier in Stockholm) naar gamla stam gereisd. Dat is het oude stadgedeelte van Stockholm, dit was erg mooi om te zien. Hier hebben we ook aan het einde van de avond lekker gegeten in een pizzeria.

Gisteren zijn we naar de eerste school geweest. Het was een heel groot gebouw. Op deze school zitten 500 kinderen van 7 tot 16 jaar. Want op deze school beginnen kinderen pas met 7 jaar. De kinderen in groep 1 zijn dus 7 jaar en de kinderen in groep 9 zijn 16. Dat is de hoogste groep. Weten jullie in welke groep jullie hier dan zitten?
's middags krijgen de kinderen hier warm eten. Gisteren was dat kipnuggets en rijst.
Ze beginnen hier trouwens al om 8.10 en hebben tot 14.00 uur les. Hierna kunnen ze wel nog tot half 7 op school blijven om extra lessen te krijgen of leuke activiteiten te doen.
De kinderen vonden jullie werkjes erg mooi en hebben zelf ook mooie tekeningen voor jullie gemaakt. Die neem ik volgende week donderdag voor jullie mee!
Nu zit ik al in de metro naar de volgende school, daar zal ik jullie morgen over vertellen.

Tot morgen!
Groetjes juf Kim

• 14 Mei 2014 - 12:08

Tessa En Sioux:

Hallo juffrouw Kim,

Wij hebben het heel gezellig in de klas.
    Hebben jullie het ook gezellig?
    Hoelaat moeten jullie opstaan?
    Lynn Yerna heeft nu een bril, het staat haar heel leuk.
    Groep 6 heeft op een groot blad alles over breuken gemaakt, daarna heeft groep 5 er na gekeken. Iedereen was blij met zijn exemplaar.
    Verder zijn we heel erg benieuwd naar zweden.

groetjes van Tessa en Sioux en de rest van groep 5/6a

• 15 Mei 2014 - 11:47

Julie En Charlotte:

Hallo juffrouw Kim,

Hoe is het in Zweden?
    Naar hoeveel scholen zijn jullie al geweest?
    Het is heel gezellig bij ons op school! Maar het is nog gezelliger met jou erbij!
    Wij hebben een hele leuke gymles gehad! Want de juffrouw heeft ons kaatsballen geleerd.
    Misschien gaan we het volgendeweek weer doen in de gymzaal dan kunnen we het jou leren!
    We hebben gisteren te horen gekregen dat we volgendeweek donderdag naar België gaan.
    We moeten allemaal een id kaart meenemen jij gaat ook mee dus jij moet zorgen dat jij hem ook bij je hebt. We gaan met de bus naar een openlucht museum en daarna gaan we naar een hele grote speeltuin in bokrijk. Sioux is vandaag en morgen niet op school want haar oma is overleden. Ze heeft vandaag de mist en morgen de begrafenist.
    Nog veel plezier in Zweden.

groetjes Charotte en Julie en natuurlijk de rest van onze groep!